Στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου υπάρχουν άμεσες ή έμμεσες αναφορές για την αναπηρία σε ελάχιστα μόνο σημεία του, τα οποία μπορούν να αναφερθούν σε τρείς μόλις γραμμές. Είναι αδιανόητο μέσα σε ένα νομοσχέδιο 75 άρθρων και 110 σελίδων, με το οποίο αλλάζει διαρθρωτικά το σύστημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, να μην υπάρχει σχεδόν καμία αναφορά στην φοίτηση των ατόμων με αναπηρία, καθώς και στις συνθήκες εργασίας πανεπιστημιακών/μελών ΔΕΠ και στελεχών γραμματικής υποστήριξης ατόμων με αναπηρία.
Με το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου δεν διασφαλίζεται η πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στην ανώτατη εκπαίδευση (υποδομές, προγράμματα σπουδών, εκπαιδευτικό υλικό, διαδικασίες κ.λπ.). Για το λόγο αυτό θεωρούνται ως απόλυτα απαραίτητες παρεμβάσεις που θα «χρεώνουν» την ευθύνη της πρόσβασης φοιτητών με αναπηρία σε συγκεκριμένα όργανα της εκπαιδευτικής κοινότητας με στόχο τη διασφάλιση της δυνατότητας ελέγχου και αφετέρου θα ορίζουν την προσβασιμότητα υποδομών, προγραμμάτων, συγγραμμάτων, διαδικασιών κ.λπ. ως υποχρεωτικά κριτήρια αξιολόγησης των ιδρυμάτων και πιστοποίησης των προγραμμάτων σπουδών.